Independent press          Свободная пресса          Вільна преса

Старт власної справи: що потрібно знати новим підприємцям

28 декабря 2024, 01:05 0

Ведення підприємницької діяльності в Україні наразі передбачає необхідність дотримання досить чітких правил. Про важливість реєстрації ФОП чи ТОВ і переваги офіційного оформлення бізнесу багато говорити немає сенсу. Адже кожен підприємець сьогодні розуміє, що приховати свою діяльність від ДПС та інших податкових органів, банків він навряд чи зможе.

Водночас відкриття власної справи дає безліч переваг – можливість розвиватися та викликати довіру у потенційних клієнтів чи партнерів, брати участь у програмах підтримки малого підприємництва, зараховувати трудовий стаж і мати певні соціальні гарантії. Важливо і те, що відкрити бізнес зараз можна онлайн, витративши на це буквально 10 хвилин.

А лояльні умови сплати податків та звітності роблять легальне оформлення справи ще привабливішим. Наприклад, реєстрація ФОП 3 група вимагає від підприємця щоквартального подання мінімального пакету звітності та дозволяє сплачувати податки за дуже лояльними ставками – 5% єдиного податку та лише 1% військового збору з доходу.

Що потрібно зробити до реєстрації ФОП чи ТОВ

Перед відкриттям власного бізнесу підприємець повинен визначитися з наступними моментами:

  • Форма власності – ФОП чи ТОВ. ФОП підходить для малого бізнесу з одним власником, ТОВ – це компанія, де є співвласники і певні вимоги до відкриття, нюанси в управлінні, розподілі доходу.
  • Види діяльності – важливо сформулювати чітко і обдумати відразу, щоб зафіксувати у відповідних КВЕД під час реєстрації. Працювати за незареєстрованими кодами не можна.
  • Система оподаткування – можна сплачувати податки за загальним режимом або за спрощеним, який більш лояльний, але передбачає низку обмежень за сумою річного доходу, числом найманих робітників, сферами діяльності (деякі заборонені для «спрощенців»).
  • Ведення бухгалтерії – потрібно здійснювати з першого дня реєстрації, а тому важливо вирішити, хто вестиме фіноблік, на яких умовах.

Особливості ведення бухгалтерії

Під час розвитку невеликого бізнесу можна здійснювати ведення бухгалтерії самостійно. Це ризиковано і потребує багато часу, сил на вивчення ПКУ, всіх законів і вимог. Проте варіант не передбачає фінансових витрат й іноді є оптимальним для тих, хто самостійно працює та не має великих обсягів операцій. А в разі необхідності висвітлити певне питання завжди «виручить» онлайн-консультація бухгалтера, який швидко допоможе вирішити будь-який запит.

Для ведення фінобліку також можна найняти працівника в штат або співпрацювати з ФОП. Але таке рішення не завжди виправдане через великі витрати та складність у здійсненні контролю, відсутність гарантій правильного ведення бухгалтерії. Тому тим, хто хоче суттєво зекономити і бути впевненим у якості наданих послуг, варто вибирати аутсорсинг бухгалтерії.

Аутсорсингові компанії пропонують високий рівень сервісу, відпрацьовані алгоритми обслуговування клієнтів, наявність гарантій виконання завдань відповідно до законодавства і у встановлені терміни. Відповідальність та інші умови співпраці закріплені у договорі, клієнт лише перераховує оплату за вибрані ним послуги і регулярно отримує звіти від фахівців.  

Важливість дотримання законодавчих вимог

З одного боку, наразі в Україні створено гарні умови для розвитку малого та середнього бізнесу. З іншого ж – держава потребує чіткого виконання всіх вимог і норм законів. І передбачає досить суворе покарання для тих, хто порушує закон або ж намагається працювати «в тіні».

Які наслідки можуть мати порушення:

  1. Незареєстрована підприємницька діяльність за ст. 164 КУпАП тягне накладення значних штрафів в сумі 17 000-34 000 грн.
  2. За несвоєчасне подання декларацій або ж взагалі ігнорування вимоги щодо звітування ДПС накладає штрафи – від 340 грн. за кожне порушення.
  3. За несвоєчасну сплату податків або навмисне зниження сум доходу для ухилення від обов’язку – штрафи рахуються як відсоток від недорахованих сум, а потім пеня, борги та ін.
  4. Відсутність первинних документів для ФОП чи ТОВ також карається штрафами.
  5. В разі фіксації незареєстрованих найманих працівників можуть накладатися штрафи до 80 000 грн.
  6. Також штрафують за роботу без реєстраторів, без фіскальних чеків та ін.

Серйозні проблеми можуть чекати на підприємців в разі невиконання вимог і від банків. Так, наразі все більш жорсткими стають умови фінмоніторингу – банки встановлюють ліміти на проведення операцій, вимагають від клієнтів документи для підтвердження легальності зарахування коштів, а в разі невиконання вимог блокують рахунки.

Отже, правильно зареєстрований ФОП чи ТОВ, що працює у чіткій відповідності до законодавчих норм – це єдина можливість створити стабільний та успішний бізнес.

Комментарии

0

Комментариев нет. Ваш может быть первым.

Останні новини

читать
Мы в соц.сетях